Csak az a működő megoldás, ha mindkettőt (AdWords és SEO) is komolyan veszed. Nem helyettesíti egyik a másikat. A SEO tipikusan a “long-tail” kifejezésekre lehet jó, azoknak, akik a funnel elején vannak – még inkább edukációs jellegű kereséseket folytatnak, az AdWords inkább a funnel végén hatékony, amikor már “le kell csapni” a konverziót.

Természetesen nagyon nem mindegy, hogy milyen iparágról és nehéz piacról beszélünk – egy érett, nehéz piacon a működő SEO giga befektetést igényel (a “2-3” kulcsszóra előre kerülsz kategória nem SEO, hanem átverés) – már csak a minőségi content előállítás miatt is – és itt az AdWords kattintás is értelemszerűen sokkal drágább lesz.

Azokon a piacokon, ahol “elaludtak” a vállalkozók és nincs érdemi online verseny, mindkettőben sokkal könnyebben és olcsóbban lehet eredményt elérni. (ilyen már magyar nyelven sem sok van, legfeljebb lokális vagy niche keresésekre, de ott az AdW is nagyon olcsó..)

Szóval aki mondjuk jó sok éve elkezdte tudatosan kezelni az oldalát SEO szempontból, annak most nagyon komoly számú organikus látogatója lehet, de ha ugyanerre a piacra akar bemenni egy új versenyző, pl. új domainnel, 0-hoz közeli historyval, akkor neki kb. a mission impossible kategória – belátható időn belül, érdemi számú, releváns látogatók szerezni organikusan – egy nehéz iparágban..

Nekik sokkal gyorsabb és olcsóbb megoldás az AdWords – ráadásul ugye kontrollálhatóbb is. Tehát a SEO nem halott, de ami működött pl. 10 éve, az már egyáltalán nem működik nagyrészt. Nem lehet megúszni, kell egy technikailag nagyon penge oldal, megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal, jól strukturálva és leginkább ki kell érdemelni a linkeket ugye..

Régen a SEO sokaknál arról szólt, hogy hogy lehet “meghackelni” a Google algoritmusát és sokszor a G előtt is jártak ebben, de az elmúlt pár évben nagyon bezárta ezeket a kiskapukat és tényleg ki kell “érdemelni” a helyezést, manipuláció helyett.

Amúgy meg nem a helyezéseket, még csak nem is a látogatók számán fog elsősorban múlni a business sikere, hanem a konverziós arányon..

Ha gyors, releváns, profi oldalad van, ami magas arányban konvertál, akkor + lesz a ROI – akárhonnan is hozod a látogatót, ha releváns – ha nem, akkor meg tök mindegy mit “varázsolsz” – így is, úgy is bukta..

Ja, és még 2 dolog: amíg valaki vár mondjuk 1 évet a SEO eredményre, addig elmegy a piac előtte – szóval az “opportunity cost” fogalmát nem árt megismerni..

Ja, és aki azt írta, hogy AdWords hirdetést “bárki” összekalapál” némi olvasgatás után… ha pl. rózsaszín kötött mellényeket árulsz vizsláknak, ott mondjuk könnyű eredményt elérni.. a legtöbb értelmes témában viszont 0 esélye van egy amatőrnek..

Szerző: Vajda Éva analitikus marketing szakember