Cikkünk forrása: https://backlinko.com/google-ranking-factors. Az itt leírtakat nevezzük technikai SEO-nak is. A weboldal készítő feladata ezen a listán végigmenni, illetve a tartalmakat kell ezen szempontok alapján elkészíteni.

Előző cikkünk (1-10): Keresőoptimalizálás 2018 – A domain név szerepe

70. A honlap tartalma értékes és egyedi betekintést nyújt: a Google kijelentette, hogy örömmel büntetik azon oldalakat, melyek semmi újat nem tesznek le az asztalra. Ez különösen érvényes a gyenge affiliate oldalakra.

71. A “Kapcsolat” oldal: a Google minőségi besorolást végzők számára kiadott útmutatója szerint azokat az oldalakat részesítik előnyben, melyek “megfelelő mennyiségű kapcsolati adatokat tartalmaznak”. Feltételezett előny, ha a kapcsolati adatok megegyeznek a WhoIs adataival.

72. A Domain Trust / Trust Rank: sok SEO-s azt hiszi, hogy a Trust Rank (Google bizalmi index) nagyon erős besorolási tényező. Egy nemrég beadott Google szabadalom (“Bizalmon alapuló keresési eredmények”) úgy tűnik megerősíti ezt.

73. Honlap felépítés: egy jól felépített szerkezetű honlap (például siló szerkezet) segít a Google-nak tematikusan összerakni a honlap tartalmát. Szintén segít a Google robotoknak hozzáférni és indexelni a honlap össze oldalát.

74. Honlap frissítések: sok SEO-s azt hiszi, hogy a honlap frissítések – különösen új tartalom hozzáadása – egy honlap szintű frissítési faktort jelent. Ugyanakkor a Google nemrég tagadta, hogy alkalmaznak “publikálás gyakorisági” algoritmust.

75. Webhelytérkép megléte: a webhelytérkép (sitemap) abban segít, hogy a honlap oldalait gyorsabban és alaposabban indexeljék, ezzel növelve a honlap láthatóságát.

76. Honlap elérhetőségi idő: ronthatja a honlap rangsorát, ha karbantartás vagy szerver hiba miatt az oldal túl sokáig nem érhető el. Ha nem javítják ki a hibát, az oldal ki is kerülhet az indexből.

77. Szerver földrajzi helye: a szerver földrajzi helye (forrás) befolyásolja, hogy a honlap az egyes földrajzi régiókban milyen rangsort érhet el. Ez különösen fontos a földrajzi helyre specifikus kereséseknél.

78. SSL tanúsítvány: a Google megerősítette, hogy a rangsor megállapításánál számít a HTTPS. Ugyanakkor azt is közölték, hogy csak amolyan “végső döntnök”-ként szolgál, amikor két honlap teljesen egyenértékű.

NAGYON FONTOS!

79. ÁSZF és Adatvédelem oldalak: ez a két oldal segít közölni a Google-al, hogy a honlap az intenet megbízható tagja.

80. Duplikált meta leírások a honlapon: a honlap szinten található dupla meta leírások tönkre tehetik a honlap láthatóságát. A Search Consol is figyelmeztet, ha túl sok ilyen van a honlapon.

81. Morzsamenü (breadcrumb) navigáció: ez nagyon felhasználóbarát stílus, ami segíti a felhasználókat és a robotokat abban, hogy tudják a honlapon éppen hol vannak. A Google kijelentette, hogy “a Google felhasználja a keresési eredmények összeállításához az oldal törzsében (body) levő morzsamenüt, az oldalon levő információ kategorizálásával.

82. Mobilra optimalizált honlap: a keresések több, mint fele mobil eszközről indul. A Google szeretné látni, hogy az adott honlap mobilra optimalizált-e. Sőt, a Google már bünteti a nem mobilbarát oldalakat.

NAGYON FONTOS!

83. YouTube: kétségtelen, hogy a YouTube videók kedvező elbírálást eredményeznek a rangsoroláskor (talán azért, mert a YouTube a Google tulajdona). A “Search Engine Land” magazin felmérése szerint a YouTube.com forgalom megemelkedett a Panda algoritmus bevezetése után.

84. Honlap használhatósága: egy honlap rangsorát közvetetten csökkenti, ha nehéz használni vagy navigálni rajta mert akkor kevesebb időt töltenek ott a látogatók, kevesebb oldalt néznek meg és hamarabb elhagyják a honlapot, nő a visszafordulások aránya. (A Rank Brain algortimus szerepe)

85. Google Analytics és Search Consol használata: páran azt gondolják, hogy ha e két programot hozzákötik a honlaphoz akkor növelhető az indexelt oldalak száma. Esetleg közvetlenül befolyásolhatják a rangsort azzal, hogy a Google-nak több feldolgozható adatot adnak (pl. pontosabb visszafordulási arány, jön-e hivatkozási forgalom backlinkről). Mindenesetre a Google ezt az egészet tagadja.

86. Felhasználói vélemények / Oldal reputáció: a honlap reputáció fontos szerepet tölt be a Google algoritmusban. A Google közzétette egy ritka őszinte leírást arról, hogyan használják az online véleményeket egy új algoritmusban, miután egy honlapról kiderült a következő. Az illető cég azért bánik rosszul az ügyfeleivel, hogy azok gyakran reklamáljanak így a cég nagy publicitást kap és a honlapra sok külső link érkezik. A Google erre azonnal lecsapott és be is építette az algoritmusába.

A fordítás Mihály Kati munkája