A felhasználói élmény egyre fontosabbá válik. Nem csak a google és a többi keresőben való jó szereplés miatt, hanem az üzleti céljaidat is könnyebben megvalósíthatod, ha a weboldaladon szívesen időznek a látogatók. Mivel ahány ember, annyi ízlés, nem könnyű ez a feladat. Vagy megpróbálsz trendi lenni, vagy alaposan felméred a potenciális látogatókat és az ő ízlésüknek leginkább megfelelő kialakítást választasz.

Ami biztos, hogy oda kell rá figyelni! Ha nem magadnak szeretnéd végezni a felhasználói élmény javítását, nézd meg keresőoptimalizálási ajánlataimat.

1. Weboldal szerkezet

Egy jól felépített weboldal már fél siker. A látogatók rögtön tudják hol vannak, könnyen megtalálnak mindent. Egyre többen élnek az online megjelenéssel, így egyáltalán nem mindegy, a konkurenciához képest mennyire gyorsan és könnyen igazodnak el. Lejárt a “kattintson a bl felső sarokban látható picike pöttyre” jellegű megoldások ideje.

Mindennek kézre állónak kell lenni és nem árt, ha az általánosan megszokott technikákat alkalmazzuk a menüknél, az oldalsávoknál és a láblécben és általában átláthatóan tervezzük meg az egész weboldalt.

2. Weboldalak sebessége

A lassú weboldalak felett eljárt az idő. Ahogy növekszik az információ özön, az emberek egyre türelmetlenebbé válnak. Ráadásul a mobilokon a váltakozó sávszélesség miatt egy PC-n gyorsan betöltődő oldal is lehet csigalassú. Bár a google most még csak a nagyon lassan betöltődő oldalakat bünteti, várhatóan hamarosan szigorítani fog. A facebook pl. már bünteti a 3 mp-nél lassabban betöltődő oldalakat.

3. Belső hivatkozások (internal link)

Egy jól megválasztott link struktúra segítségével a látogatók 1-2 kattintással megtalálják azt amit keresnek. Ha ott jó tartalmat találnak, hosszú időt töltenek el a weboldaladon, amit kifejezetten szeret a google.

Hivatkozások lehetnek:

  • menüpontok – a jól átgondolt menürendszer nagyon sokat dob a felhasználói élményen
  • szöveges hivatkozások – érdemes a szövegekben felhasználni ezt a lehetőséget
  • mobilbarát nyomógombok – mobilokon főként a megfelelő méretű gombokat szeretik
  • képek – a képekre is lehet hivatkozásokat tenni, főleg ha csak illusztrációk.

+1 Tartalom hossza és oldalon eltöltött idő

Mindenhol azt olvasni, legalább 2000 szavas legyen a leírás, ha jó helyezést akarsz. Ezt saját tapasztalatom alapján tudom cáfolni. Az a lényeg, hogy a tartalom tisztességes átnézéséhez szükséges időt töltsék el a látogatók az adott oldalon. Ha innen tovább mennek valahová, az még jobb. És nem feltétlenül kell az oldalon maradniuk! Ha pl. egy 2000 szavas cikket írsz, legalább 10 percig ott kell tartanod a látogatókat, ami egyáltalán nem könnyű feladat. Ha sok jó kattintást találnak, azaz könnyen eligazodnak, akkor lényegesen kevesebb tartalommal is jó helyezést lehet elérni.