A keresőoptimalizálás nem egy egzakt “tudomány”, hiszen a google hétpecsétes titokként őrzi a rangsorolási szempontokat. Ugyanakkor az ezzel foglalkozó közösség állandóan próbálja visszakövetkeztetni, mi és milyen súllyal van figyelembe véve. Cikkünk forrása: https://backlinko.com/google-ranking-factors de nem a pontos fordításra törekedtem, hanem saját tapasztalataimat is beleírtam. Ha nem magadnak akarod végezni, esetleg tanácsadásra szorulsz, vagy egyes részeket kiszerveznél, nézd meg keresőoptimalizálás szolgáltatásomat.

További cikkek:

70-86 pont : Keresőoptimalizálás 2018 – Honlap szintű tényezők

1. Domain életkora

Általában a frissen regisztrált domainek kapnak egy kis “figyelem megvonást” a googletől, de 6 hónap elteltével már nagyon kicsi a különbség. Természetesen ha már van egy régi, bejáratott domain neved, mindenképpen érdemes megtartanod.

Becsült fontosság – az első 6 hónapban jelentős, utána nagyon alacsony

2. Kulcsszó a fő domain névben

Nem olyan nagy a szerepe, mint régen, de egy jelzés a google felé, miről is szólhat az oldal.

Becsült fontosság – alacsony

3. Kulcsszó a domain név elején

Előnyt jelenthet azokhoz képest, akiknél nincsen kulcszó a domain névben, de nem ez fogja eldönteni a jó helyezést.

Becsült fontosság – alacsony

4. A domain lejáratának ideje

Az értékes, valódi domain neveket több évre megvásárolják, míg a trükközésre szolgáló domain neveket általában évente újítják meg. Ha jó helyezést akarsz, célszerű előre több évre megvenned a domain nevet, ezzel jelzed komoly szándékodat a google felé.

Becsült fontosság – alacsony, de érdemes meglépni

5. Kulcsszó az aldomain névben

Hozzáadhat a jó helyezéshez. Az aldomain majdnem 2x olyan hatékony, mint a domain kiterjesztés.
Pl. webaruhaz.valami.hu jobb, mint a valami.hu/webaruhaz

Becsült fontosság – alacsony

6. Domain története

A gyakran gazdát cserélő domain neveke, vagy az időszakos megszűnés jelezheto a google felé, hogy érdemes resetelnie az adott domaint.

Becsült fontosság – alacsony

7. Pontos névegyezésű domain

Ez valóban jelenthet előnyt, de ha emellé gyenge tartalom és műszaki megvalósítás tartozik, akkor büntetést oszt ki a google.

Becsült fontosság – közepes

8. Public vs. Private WhoIs

A WhoIs a tulajdonos azonosítására szolgáló rekord a domain bejegyzésben. Ha a tulajdonos eltitkolja a kilétét a google gyanúsnak jelölheti az adott domaint.

Becsült fontosság – közepes

9. Büntetett WhoIs tulajdonos

Ha valakit már rajtakaptak a trükközésen, kaphat személyre szóló büntetést.

Becsült fontosság – közepes

10. Ország azonosító

A magyar nyelvű keresésekbe előnyt élvez a .hu végződés, így aki trükközés miatt vesz .eu domain nevet, az rosszul járhat, hiszen a .hu végződésű konkurenciája szinte biztosan meg fogja előzni még a saját domain névre keresésben is. Ha viszont nemzetközileg is jó helyezést akarunk, célszerű az általános .com domaineket használni.


Tanácsok a domain név kiválasztásához

  • Ne legyen túl hosszú, mivel a teljes url hossz befolyásolhatja a helyezéseket. Ráadásul az emberek nem szeretnek sokat gépelni és rosszul is mutat pl. egy névjegyen, vagy email aláírásban. Általában 15 karakternél érdemes meghúzni a határt.
  • Legyen könnyen megjegyezhető. Gondolom nem kell magyarázni.
  • Ha a magyar piacra célzunk, legyen .hu végződése!
  • Elgépelve se jöjjön be az első oldalon a konkurenciánk! A potenciális ügyfelek sokszor ütnek félre, főleg mobilon. Ezért nem javasoltak pl. a kötőjeles domain nevek, mert nem azt fogják begépelni, hanem a kötőjel nélküli változatot.
  • Célszerű a cégnevünket, brand nevünket beleszőni. A google nem csak a linkeket, hanem a link nélküli említéseket is figyeli. A legjobbak a kormányzati hivatkozások, ott pedig sok helyen szerepel a cégnevünk. ne mondjunk le erről az előnyről!