Az elmúlt években az üzleti social média oldalak jelentősége olyan sokat növekedett hazánkban is, hogy már szégyennek minősülnek azok a profilok, melyeken nincsen folyamatos tartalomújítás. Világszerte évente 13%-al növekszik az online fehasználók mennyisége. Az emberek már nem csak a Google-t használják cégek felkeresésére, hanem a Facebook-ot és az Instagram-ot is, ezért ezek a platformok teljes mértékben egy vállalat 21. századi online névjegykártyájává váltak.

Ezen okok miatt is nagyon fontos, hogy egy cég üzleti social media oldala rendesen karban legyen tartva, és olyan posztokat publikáljon, ami megfelel a mai modern fogyasztói elvárásoknak. Íme néhány tipp, amivel 2019-ben is magas elérést tudsz generálni.

Tedd az arcod a márka mögé

Ez egy örökérvényű szabály. Az emberek sokkal jobban reagálnak olyan posztokra, amin emberi arcok vannak rajta. De ne csak egy sima selfie-re gondolj, légy sokkal kreatívabb. Mutasd be a csapatodat, tegyél fel képeket konferenciákról, céges eseményekről, akár csapatépítőkről is. Hidd el, a követőid oda és vissza lesznek értük.

Használj videókat

Mint azt már mind tudjuk, a videóknak jobb elérésük van mint a sima képes bejegyzéseknek. De az új év még ezen túl is tartogat újításokat a cégek számára. Például ott van az Instagram legfrisebb funkciója, az IGTV, ahol akár hoszabb videókat is meg lehet osztani a célközönségeddel. Az emberek akár órákat is el tudnak tölteni Instagram story-k vagy videók nézegetésével, így ezek használatával sokkal barátságosabbá és vonzóbbá teheted a vállalkozásod.

Kreálj egy érdekes céges narratívát

Érj el sokkal nagyobb követőtábort azáltal, hogy nem csak értékesítesz vagy céges üzeneteket küldesz a like-olóidnak. Sokkal nagyobb sikert érhetsz el, ha belevonod az embereket a cég mindennapjaiba, megosztod velük a történteket, a gondolatokat. Sőt, ahogy egyre jobban növekszik a követőid száma, kezdj el feltenni számukra releváns kérdéseket, így a céged kommunikációját is nagyban erősítheted.

Fókuszálj a kommentekre a megosztások helyett

Tudtad, hogy a Facebook legújabb algoritmusa nagyobb figyelmet szentel a kommentek mennyiségének, mint a megosztásoknak? Például, hiába kéred a követőidet, hogy osszák meg bizonyos bejegyzéseidet a nagyobb elérés érdekében, sokkal többet fogja mutatni a feed azon bejegyzéseidet, amik alatt egyre csak nő a kommentek száma.

Próbálj ki minden újdonságot

A Facebook algoritmusa is folyamatosan változik, és az összes fontos social media platform újabb és újabb funkciókkal bővül. Azt ajánjuk, hogy próbálj ki minden újítást azon a felületen, amit a cégeddel használsz. Ha gyors vagy, könnyen megelőzheted a konkurenciádat egy stabil, de mégis innovatív social media stratégiával.

Használj feltörekvő influencer-eket

Az influencer-ek bebetonozták magukat a social media fogyasztók mindennapjaiba, de lassan a hatalmas követőtáborral rendelkező véleményvezérek elvesztik lehetőségeiket, mivel egyre kevésbé vonzóak az emberek számára. Ezért érdemesebb kisebb és feltörekvő személyekkel együttműködni, mert ők még nem vesztették el a személyes és bizalmi kapcsolatot a követőikkel. Sőt mi több, így sokkal nagyobb az esélye annak, hogy egy igazán specifikált és lézerpontosan leszűkített réspiacot érhetünk el az üzenetünkkel.

A 2019-es év rengeteg lehetőséget rejt magában a cégek számára. Egy kis kreativitással és leleményességgel hatalmas növekedést érhetnek el a következő esztendőben is a trendek követésével.

A szerzőről: Szabó Nikoletta a Rocketing marketingügynökség egyik vállalkozója. SEO optimalizálássál, social media marketinggel és angol-magyar kreatív szövegírással foglalkozik a mindennapokban.