De mi is történt?

Mark Zuckerberg a facebook atyja bejelentette, hogy ezentúl a hírfolyamunkban sokkal kevesebb bejegyzést jelenítenek meg az üzleti oldalakról. Hogy pontosan mennyi az a kevesebb, az még nem derült ki. Elképzelhető hogy az organikus elérés nulla lesz.

A bejelentés azt is tartalmazza, hogy a hírfolyamunkban sokkal több bejegyzést láthatunk majd az ismerőseinktől, illetve azok a hírek, azok az események fognak megjelenni az üzleti oldalaktól, amelyekhez személyes aktivitás is köthető, például hozzászólások. Az eddig “like” ereje tehát csökkenni fog.

Mit jelent ez egészen pontosan? Pl. azt, hogy ki lehet dobni a sok idővel és anyagi ráfordítással felépített követői bázist, hiszen senki nem fogja látni a bejegyzéseinket. Másik megközelítésben, egy újfajta marketing stratégiára lesz szükség, még nagyon interaktivitásra kell buzdítanunk az oldalunk követőit. Természetesen ez rengeteg többlet munkával fog járni. Azt már csak tovább gondoljuk, hogy ezt a többlet munkát ki lehet majd váltani extra hirdetési költségekkel is.

És hogyan reagált erre az üzleti világ? Első reakciók alapján a facebook részvényei igen jelentős esést produkáltak, így összességében 2.9 milliárddal csökkent a cég értéke egyetlen nap alatt.

Mindenesetre a facebook eddig is sikeresen tudta lenyomni az üzleti élet torkán azokat a változtatásokat, amikkel egyre nagyobb költésbe hajszolják bele a cégeket, de lehet, hogy eljut hamarosan egy határpontra, ahol a piaci résztvevők új felületeket keresnek. A fiatalok körében már amúgy is drámaian alacsony a facebook részesedése a közösségi médiák használatában.