A facebook üzleti oldalak állandó és általában az üzleti vállalkozások számára kedvezőtlen változásokon esnek át. Mivel ez Magyarország kedvenc közösségi médiája, mindenkinek húsba, illetve egyre inkább pénztárcába markolóak ezek a változások.

Lássuk, miért kell majd többet fizetnünk a közeli jövőben.

  1. Az organikus elérések megint csökkentek. Erre nincsen semmilyen közvetlen bizonyíték, de igen sokan jelezték, hogy sokkal kisebb eléréseket produkálnak az oldalaik. Főként a weboldal megosztások pl. blogbejegyzések, üzleti ajánlatok direkt facebookos megosztásai csökkentek. A szándék egyértelmű, használd a kiemeléseket, ha el akarod csábítani a facebookról a látogatókat. Azaz, fizess többet.
    Megoldás: Egyelőre ez kivédhetetlennek tűnik, de jó tartalmak így is nagyobb eléréseket szerezhetnek.
  2. A csoportokba való megosztások számát igyekeznek korlátozni, ezért jelenleg nagyjából napi 15 csoportba történő megosztás után automatikusan 1 hét eltiltást lehet kapni. A szándék itt kettős. Egyrészt meg akarják szüntetni a nonstop spam áradatot, főleg amiket az autamata spammelő programok okoznak, másrészt a fizetett hirdetések felé kívánják terelni az üzleti felhasználókat.
    Megoldás: Kivédhető, ha nem használsz automata megosztásokat, illetve alaposan átgondolod a facebookos stratégiádat.
  3. Tesztelés alatt van egy kettős hírfolyam rendszer. Hazánkban egyelőre nem vezették be, de pl. Szlovákiában már tesztelik a kettős hírfolyamot. Az egyik a személyes ismerőseid által közzétett bejegyzéseket mutatja, a másik pedig az üzleti, rajongói oldalakat. A szlovák felmérések alapján drámaian csökkentek még a nagy hírportálok elérései is. Természetesen a hirdetések ezentúl is megjelennek a személyes hírfolyamban, így a szándék nyilvánvaló, többlet bevételt kívánnak elérni.
    Megoldás: Kivédhető, ha a követőidet időben tájékoztatod, hogyan tudnak átváltani a személyes és másik hírfolyam között. 

A szándékok világosak. Több pénzt akarnak és csökkenteni kívánják az igénytelen, erőszakosan terjesztett tartalmakat, hiszen vannak olyan jól kezelt üzleti facebook oldalak, ahol nem történt számottevő visszaesés. ha továbbra is használni akarod a facebookot üzleti céllal, nem árt szakemberek segítségét igénybe venni, akár oktatási célból, akár a facebook kezelés teljes kiszervezésével. ellenkező esetben vagy az eredményeid fognak jelentősen visszaesni, vagy jelentős kiadásaid lesznek a hirdetési költségek megugrása miatt.

Kérjük értékeld a cikket: