Kelemen Kriszta vagyok, az Apró Otthon lakberendezési webáruház megálmodója és elindítója. 2018. februárjában nyitotta meg kaput az áruház, melyben vintage stílusú lakberendezési tárgyakat és kiegészítőket forgalmazok, nemcsak a vintage szerelmeseinek! A webáruház mottója: „Nem az a fontos, milyen nagy a ház, hanem az, hogy milyen boldog az otthon!”

Miért vágtál bele a webáruház projektbe?

Több mint 10 évig dolgoztam egy multi nagyvállalatnál, mely biztos megélhetést, és biztos jövőt jelentett… aztán egy törvényi változás miatt megszűnt a munkahelyem, és szembesülnöm kellett azzal, hogy nincs stabil hátterem. Ekkor született meg bennem a gondolat, hogy saját vállalkozásom legyen… Mivel mindig is szerettem a szép és igényes lakberendezési kiegészítőket, a vintage stílus pedig különösen kedves volt számomra, így nem volt kérdés, hogy ha saját vállalkozás, akkor webáruház, és ha webáruház, akkor vintage lakberendezés! Időközben ismét főállásban dolgozom, de a „szerelem projekt” természetesen nem veszített a fontosságából!

2. Mekkora befektetést terveztél és milyen megtérüléssel számoltál? (idő arányosan)

Egy induló webáruház esetén sok olyan költséggel kell számolni, amire az ember nem is gondol: webáruház sablon, tárhely bérlés, egy webfejlesztő, egy keresőoptimalizálás szakember, könyvelő díja, havi vállalkozói költségek, adók és járulékok, és természetesen egy megfelelő nagyságú induló árukészlet. Indulásig nagyjából kb. ½ millió Ft befektetéssel terveztem, de ezt a keretet már sikerült is túllépnem… A célom pedig azt, hogy 2 év múlva ez a vállalkozás jelentsen egy biztos anyagi megélhetést.

3. Mik voltak az első nehézségek, hogyan sikerült úrrá lenni rajtuk?

Már az első lépés is nagyon nehéz: találni egy megbízható, ügyes webfejlesztőt, egy jó szakembert… Az elmúlt 1 évben 3 webfejlesztővel is dolgoztam együtt, mire végre megtaláltam a jelenlegit, akivel most is együtt dolgozunk, és aki remek SEO szakember. Ezért is van az, hogy az Apró Otthon gondolatának megszületése és a webáruház megnyitása között majdnem egy év telt.

Természetesen nem egyszerű választani egy megfelelő webáruház sablont, megálmodni a stílust, a logót, nagykereskedéseket találni, és fogyasztói bázist építeni. Hiszek az álmaimban, hiszek az Apró Otthonban, és bár voltak, vannak és lesznek olyan napok, amikor egy-egy pillanatra elfogy a lendület, és elfogynak az ötletek, de nem adom fel, és teljes erőbedobással dolgozom azon, hogy napról napra jobb és jobb legyen…

4. Mikor jöttek el azok a pillanatok, amikor azt gondoltad, megbántad az egészet? Hogyan sikerült ezeken túljutni?

Akkor bizonytalanodtam el, amikor több hónap közös munka után a webfejlesztő egyik napról a másikra „eltűnt”, én pedig itt maradtam egy félig kész webáruházzal, melynek a befejezését más szakemberek nem akarták elvállalni… Nagyon kiszolgáltatott helyzet ez, hiszen a webfejlesztéshez nem értek, és tudtam, hogy egyedül nem fogom tudni befejezni és megnyitni a webáruházat. Hosszú hónapokig keresgéltem – ismeretségi körben, ismerősök ismerősei között, internetes oldalakon, mire rátaláltam Gáborra, aki nem csak a webes dolgokban segít, de kiváló SEO szakember is. Most hogy látom, jó kezekben van az Apró Otthon, hiszem, hogy minden rendben lesz.

5. Mik a közeli és távlati terveid most, hogy már működik a webshop?

Szeretném a következő 2 évben biztos alapokra helyezni a webáruházat, és egy stabil vevőkört építeni köré. Szeretném, ha az Apró Otthon név a köztudatba kerülne, és egyet jelentene a szép, és igényes kiegészítők webáruházával! Az idő nem sürget, nem cél, hogy már holnap sikeres legyen! Jelentsen hosszú távon egy biztos pontot az életemben, és titkolt tervem, hogy egyszer a termékeimet egy szép, saját üzletben is meg tudjam majd mutatni!

6. Összességében mennyi időt fektettél a projektbe és becslésed szerint még mennyi idődet fogja elvinni?

Mielőbb belekezdtem, azt gondoltam, hogy sok munka vár rám, de őszintén megvallva azt nem gondoltam, hogy ennyire sok időt és energiát igényel elindítani, fenntartani és sikeressé tenni egy webáruházat. Mivel jelenleg főállás mellett csinálom a webáruházat, ezért csak munka után és hétvégeken tudom dolgozni rajta, ami azt jelenti, hogy hétköznap esténként bizony gyakran még éjfélkor is a weboldallal foglalkozom, a hétvégén nagy részét pedig szintén a webáruházas feladatok teszik ki. Biztos vagyok benne, hogy ha minden a helyére kerül, akkor idővel kicsit könnyebb lesz, de azzal is tisztában vagyok, hogy a sikeresség elengedhetetlen része a napi szintű „gondoskodás”.

Nem egyszerű, és nem könnyű! De nagyon remélem, hogy idővel azt mondhatom majd, hogy bár rengeteget dolgoztam vele, de megérte!

7. Milyen érzéseid vannak most? Belevágnál újra?

Izgalmas, és hatalmas kihívás! Kíváncsi vagyok, hogy mennyire fogják szeretni a webáruházat, a termékeket, a közösségi médiában megjelenő posztokat… ami mind-mind az én „két kezem munkája”… Rengeteg bennem a kérdőjel, és a kétség, de a kezdeti pozitív visszajelzések megerősítenek abban, hogy érdemes volt belevágni, és érdemes még rengeteg energiát fektetni bele…

8. Mit tanácsolsz azoknak, akik fontolgatják azt, hogy belevágjanak egy saját webáruházba?

A jó webáruház alapja egy jó szakember mind webfejlesztésben, mind keresőoptimalizálásban! Nem érdemes nem profi szakemberrel nekiállni a weboldalnak, mert saját tapasztalatból mondhatom, hogy az „olcsó” választás előbb-utóbb visszaüt. Szóval, keresni kell valakit, aki igenis érti a dolgát, és aztán majd az Ő iránymutatásával el lehet kezdeni „építkezni”! Rengeted ötlet kell hozzá, konkrét célok, kezdőtőke, és persze a legfontosabb: kitartás!