Először is tisztázni kellene a fogalmakat, mivel sokan nem tudják. A google rendszereiben kétféleképpen tudsz megtalálható lenni. Az egyik az organikus (természetes), a másik a fizetett megjelenés

Adwords

A google fizetős szolgáltatása. Röviden, ha egy adott összeget kifizetsz a google-nek, akkor ő garantálja, hogy a találati lista tetején fogsz szerepelni a hirdetések között. Minél magasabb az ár, amit hajlandó vagy kifizetni, annál biztosabb az első helyed. A megajánlott összeget a google minden egyes kattintás során levonja, egészen addig, amíg van rá kereted. 

Az Adwords előnyei:

  • Szinte azonnal ott lehetsz a lista élén.
  • Nem kell hozzá extra tudás, akár magadnak is intézheted (a későbbiekben azért ez változik).
  • Nagyon pontosan tudsz célozni területileg (pl. egy kisváros lakóira, ha helyi szolgáltatást nyújtasz).
  • Pontos kimutatásokat kapsz arról, mire megy el a pénzed.
  • Van hivatalos oktatási anyag és hivatalos vizsga.

Az Adwords hátrányai:

  • Minden kattintásért fizetned kell (ez kiélezett versenyben már igen költséges lehet).
  • Amint befejezted a hirdetést, gyakorlatilag eltűnsz a keresőből.
  • Sokan egyszerűen nem bíznak meg a hirdetésekben, mert azt gondolják, ott ugyanazt drágábban kapják meg, mivel a hirdetési költséget is meg kell fizetniük.
  • A konkurencia szívesen “kattintja le” a hirdetéseidet. Így kidobod a pénzed egy részét.

SEO – Keresőoptimalizálás

Search Engine Optimalitation (Kereső motor optimalizáció): Ez egy legalább 200 szempont alapján felállított rangsor. Minél több pontot szerzel az egyes szempontok  alapján, annál előrébb leszel az organikus listán. A lényeges, hogy nem kell külön fizetned a kattintásokért!

A SEO előnyei:

  • Nem kell kattintásonként fizetni, szinte ingyen találnak meg.
  • Ha befejezed a munkát, vagy a szakértőddel való munkát, az eredmények még jó ideig megmaradnak.
  • A technikailag és tartalmilag is korrekt oldalak olcsóbban hirdethetőek pl. az adwords-ben, így spórolsz a hirdetési kiadásokon.

A SEO hátrányai:

  • Az eredmények nem azonnal jönnek, jó esetben is napok, hetek telnek el.
  • Rengeteg munkával jár, mivel nagyon sok rangsorolási összetevő van (a google titokban tartja, de 200 feletti) , ezek mindegyikének maximálisan megfelelni rengeteg munka.
  • Igen magas tudást igényel. Mivel minden hétpecsétes titok, szinte mindenre magadtól kell rájönni. Vannak persze cikkek, blogok, de ezek egyike sem hivatalos.
  • Folyamatosnak kell lennie. A google állandóan változtat, így ami tegnap még jó volt, az mára nem elég, holnap pedig szinte biztosan változik, vagy a konkurencia lesz még jobb.

A felsorolásokból kiderülhet, hogy kisebb, kezdő vállalkozásnak, ha gyorsan akar eredményeket elérni, szinte kizárólag az adwords-re van szüksége. Nem árt persze ilyenkor sem, ha technikailag és tartalmilag rendesen van megcsinálva a weboldal, hiszen így spórolni lehet a költségeken.

Közepes cégeknek, vagy ha nagyon nagy a konkurencia, emiatt drágábbak a kattintási költségek, már mindkét módszert célszerű alkalmazni, hiszen az adwords hirdetésekre költött összeg egy idő után már nagyobb lehet, hogy a teljes bevétel.

Hosszút távon a legjobb stratégai, ha elsődlegesen a SEO-ra költünk, az Adwords segítségével pedig a kampányokat (célzott hirdetésekkel) kezeljük, vagy az éppen átmenetileg visszább eső kulcsszavakra hirdetünk.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here