Egy érdekes közvéleménykutatás adatai láttak napvilágot, melyet szűk szakmai körben végeztek el idehaza 2017 júniusa és júliusa közt. A szűk szakma jelen esetben 264 kitöltött kérdőívet jelent, ebből megtudhatjuk, hogy mi jellemzi leginkább a hazai kereső marketing szakmát.

  • A nemek aránya alapján ez egy férfias szakma, bár nem annyira, mint a többi technikai szakma. A nők 37%-os, a férfiak 63%-os arányban képviseltetik magukat.
  • Elsősorban a fiatalabb korosztály tagjai képviseltetik magukat, ami azért sem meglepő, mert viszonylag fiatal szakmáról van szó. A kérdőív kitöltői közt 75%-ban a 35 év alattiak voltak túlsúlyban.
  • Elsöprő többségben vannak a felsőfokú végzettségűek. 80% feletti a valamilyen felsőfokú képzettséggel bírók aránya.
  • A szakmai erősen Budapest központú. Ebben sincsen túl sok meglepetés, bár a 80% feletti részesedés kicsit talán túlzó.
  • Mivel viszonylag fiatal a szakma, sokan még most tanulják. A válaszadók nagyjából fele 3 évnél nem régebben kezdett el keresőmarketinggel foglalkozni.
  • A többség alkalmazottként, esetleg rész munkaidőben foglalkozik a feladataival. A szabadúszók aránya 20% körüli.
  • Leginkább a sok újítás követése és az ügyfelek nehezítik meg a dolgukat. Mivel az ágazat folyamatosan újul meg, ezt nem csak szakmailag, hanem az ügyfelek felé és nehéz követni.
Kereső marketing oktatás
A legnagyobb motivációs tényező és egyben a legnagyobb kihívás a folyamatos tanulás igénye és a fejlődés.
  • A válaszadók fele 250 eFt nettó felett keres. Egyharmaduk 150-250 e Ft között, de itt már nagyon  nagyok a szórások.
  • A válaszadók többnyire elégedettek a munkahelyükkel és az ottani fejlődési lehetőségekkel. Ugyanakkor a miért váltanál kérdésre elég sokan adták a jobb fejlődési lehetőség és a magasabb fizetés választ. Emellé zárkózik fel harmadiknak a home office lehetősége.
  • A válaszadók 2/3-ánál van lehetőség otthoni munkavégzésre. Mivel ez fő csábítási tényező, a munkaadóknak érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy lehetővé tegyék ezt a fajta munkavégzést is.
  • Szakmai fejlődésre a leggyakrabban a szakmai csoportokat, és szakmai blogokat használják a válaszadók. Ebben sincsen nagy meglepetés, hiszen olyan gyorsan jönnek az újdonságok, amiket még a legprofibb oktatói csapat sem tud egykönnyen lekövetni.
  • Tanulni a pszichológiát és az UX-et szeretnék leginkább. Ebben sincsen semmi meglepő, hiszen itt lehet a leginkább eredményeket javító tudásra szert tenni.
  • Az álom meló sokaknál az önálló vállalkozás elindítása lenne, de igen sokan dolgoznánk társadalmilag hasznos projekteken, vagy olyan cégnél, ahol kiemelkedően fontos a társadalmi felelősségvállalás.

+1 A megkérdezettek 40%-a használ valamilyen reklám blokkolót. Ez egyben jelzi is, milyen komoly kihívások előtt áll az online marketing szakma.

A teljes felmérés a meduim.com weboldalon található, rövid link:  https://tinyurl.com/yd3zllnc

 

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here